Letnie zajęcia relaksacyjne 'Relaks & mindfulness'


Zapraszam na 1-godzinne zajęcia, podczas których będzie nauka różnych form technik relaksacyjnych, poprzez sposoby koncentracji uwagi, wyciszania umysłu, pracy z oddechem, jogę nidrę, jogę oczu oraz techniki mindfulness. Zajęcia odbywają się w pozycji siedzącej lub leżącej, potrzebny jest wygodny, ciepły strój, warto mieć poduszę relaksacyjną na oczy. Tematy spotkań w okresie lata w GOK w Kaczorach:

·       30.06.2021 – mindfulness

·       14.07.2021 – relaksacja ciała

·       28.07.2021 – joga oczu

·       11.08.2021 – joga nidra

·       25.08.2021 - mindfulness

·      (  07.07.2021, 21.07.2021, 04.08.2021, 18.08.2021, 01.09.2021 – ZAJĘCIA FITBALL )

 

Będziemy uczyć się robić przerwę na odpoczynek by regenerować się na poziomie fizycznym oraz psychicznym.

Określenie MINDFULNESS tłumaczone w języku polskim jako UWAŻNOŚĆ wywodzi się od angielskiego przymiotnika mindful – uważający, troskliwy, dbały, świadomy. Jon Kabat-Zinn (twórca mindfulness na zachodzie) określa uważność jako szczególny rodzaj uwagi: świadomej, nieosądzającej i skierowanej na bieżącą chwilę.

"Mówiąc najprościej, uważność to świadomość każdej chwili…., system rozwoju mądrości oparty na naszych wewnętrznych zdolnościach relaksacji, skupiania uwagi, świadomości i percepcji.”

Jon Kabat-Zinn, „Życie Piękna Katastrofa”

Joga nidra znaczy tyle co joga snu. Jest jednym ze stopni jogi klasycznej, a podstawowym jej celem jest uzyskanie stanu przeciwnego napięciu. Mówi się o niej jako praktyce relaksacyjnej, wstępie do medytacji.

Mindfulness i techniki relaksacji to sposób na skuteczną pracę ze stresem, bólem, chorobą oraz wyzwaniami codziennego życia.

Odzyskujemy poczucie stabilności i wewnętrzną harmonię. Udział w zajęciach  pozwoli uwolnić wewnętrzne zasoby, wykorzystać je w codziennych zmaganiach i bardziej cieszyć się życiem, poprawić relacje ze sobą i światem.


Relaksacja

Tego typu techniki pracy z umysłem są z powodzeniem stosowane w leczeniu klinicznym i terapeutycznym, wręcz są - coraz powszechniej - stałym elementem terapii. Docenia je również świat biznesu, bowiem klarowny umysł to kreatywny umysł, a co za tym idzie - bardziej wydajny pracownik. Redukowanie stresu oraz umiejętność regeneracji i odpoczywania jest coraz bardziej potrzebną umiejętnością w naszym przebodźcowanym świecie.

Zalety treningu relaksacyjnego:
  • redukuje stres
  • rozluźnia napięcia ciała
  • poprawia relacje
  • stabilizuje i rozjaśnia umysł
  • poprawia koncentrację 
  • wpływa na kreatywność
  • zatrzymuje procesy starzenia 
  • uczy bycia w chwili obecnej